lördag 6 februari 2010

Känner mig lite gammal


Det var svårt att komma upp i morse. Ledbruten så jag nästan vinglar lite.

Men jag vet ju varför, jag tog ett rejält långlopp igår, tre timmar. Snömoddigt och man spänner sig för att inte dratta omkull, det blev inte det där fjäderlätta löpsteget som jag inbillar mig att jag annars har, mera klafs klafs igår.

Och i tidningen idag läste jag om Alisa Bosnic som tyckte att hennes pappa, 67, blivit så gammal, han orkar inte springa längre med sin kulmage, men det är så det blir. Och än så klarar jag ju maran i alla fall. Kanske 5-milen om några veckor också. Second Annual Yours Truly Run at Stentorpet, Sala. Jag ska försöka i alla fall.

Men det finns gamlingar i 40-årsåldern också. En bekants son tyckte hon var lite väl gammal, hon hade varken Facebook-konto eller SodaStream, tänk så omodernt!

Men nu har jag dagen på mig att mjuka upp mig så jag orkar dansa på Festijazz till midnatt.

Gammal man gör så gott han kan , men dansar fan så illa.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar