onsdag 17 februari 2010

Jag hade rätt som vanligt


Visst är det kul när man får rätt. Det tycker man väl förstås att man har för det mesta, men nu fick jag en misstanke bekräftad, åtminstone nästan.

Men jag hade gärna haft fel den här gången. Jag skrev en rad redan förra vintern om dåliga talgbollar, såna där som småfåglarna äter.

Jag hade inte provätit dom själv, men märkte förra vintern att en sorts talgbollar ville inte pippi ha, dom åt inte upp efter sig. Så jag bytte till en annan sort som verkade bättre.

Men i år har jag sett att det blir rester av den sorten också. Och idag läste jag i tidningen att det är många andra som också märkt av det. Fåglarna vill inte ha talgbollarna. Vad blandar dom i för skit?

Tillverkaren skyller på vädret, det är för kallt. Har man hört! Pippi fryser om fötterna och vill inte äta talgbollar. Vilka dumheter. Dom blandar förstås i nåt oätligt för att tjäna några ören extra men inte går det att lura talgoxarna, dom vill ha nyttig mat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar