tisdag 2 februari 2010

En riktig optimist


Vi har två gratisparkeringar i centrum, på alla andra ställen måste man betala.

Inget konstigt med det, så är det ju nu för tiden. På gratisparkeringarna får man stå 15 minuter och det räcker ofta för mig. Då kan jag stanna till och fixa ett snabbt ärende. Och nästan jämt är det ledigt där, det är väl inte så många som känner till den här parkeringen.

Men i dag var det fullt så jag fick betala några kronor och parkera strax bredvid. Och den ena som gratisparkerat sin tyskregistrerade Merca var en riktig optimist.

15 minuter får man stå, men han hade nog stått där 3-4 dar minst. Bilen var helt översnöad och det satt ett par böteslappar på vindrutan. Och visst är det väl så att böterna nu måste betalas även om bilen inte är svensk? Jag tror att man inte kommer undan längre och på min gratisparkering borde det vara extra dyrt.

Jag blev lappad en gång i London, men den struntade jag i att betala, men dom hade nog gamla rutiner då. I hotellkvarteren skulle man betala från 9.00 och jag var där 9.05 och bilen var redan lappad av effektiva Londonpoliser. Jag betalade inte då men tysken ska ha sig en rejäl minnesbeta. Tredubbel avgift minst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar