tisdag 16 februari 2010

Den viktigaste traditionen


Jag är inte så noga med traditioner, tom julgranen har vi rationaliserat bort.

Men idag är det en viktig tradition. Den viktigaste. Semmelpremiären.

Jag har suktat efter dom så länge men varit ståndaktig. Det är svårt nu för tiden när dom börjar sälja dom redan före jul, och det har hänt att jag inte klarat av att vänta, men i år klarade jag det så ikväll ska jag njuta årets första fettisdagsbulle. Utan varm mjölk, den traditionen har jag inte fastnat för.

Det är också viktigt att den ska köpas på Chantal´s. Jag har fått för mig att dom är bäst där, men den traditionen ska jag nog ändra på. Jag såg att dom sålde butiksbakade semlor på Konsum City som såg precis lika fina ut som dom som jag hade köpt, och dom kostade bara hälften så mycket som det jag betalade. Det blir Konsumsemlor nästa gång.

Konsum hade billiga tulpaner i dag också. Dom väl blev över från Alla Hjärtans Dag i söndags. Vi som inte håller på den traditionen med blommor och choklad just den 14/2 kunde köpa tulpanerna billigt i dag istället och tjäna en slant där också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar