onsdag 27 januari 2010

Nu är ovädret igång

Och lite fundersam är jag. Det blir mycket att skotta i morgon.

Det är så små flingor men dom är många, och får det hålla i sig hela dan och i morgon också så får jag säkert skotta flera gånger i morgon - jag skulle köpt snöslunga, men nu är det väl lite sent för i år, eller är det inte det? Jag hinner i alla fall inte tills i morgon.

Och inte törs jag köra ner till huset ens med min Citroën som är så bra i djup snö annars, man kan ju höja den rätt rejält med gasfjädringen. I år var det jobbigt.

Och så är det väl dags att börja få bort lite snö från taken. Det har ju varit ganska lätt snö än så länge, men om det töar och snön packar ihop sig och fryser om vart annat så blir den ju så tung, jag får ta bort det jag kommer åt.

Tur att det inte är så kallt, det blir skidåkning i helgen och sen ska det komma ännu mer snö såg jag.

Let it snow - let it snow - let it snow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar