onsdag 16 december 2009

Seniorspinning


Onsdag morgon = spinning för seniorer på Nautilus, ett bra sätt att börja dan.

Jag har varit rätt flitig hela hösten och idag är det sista gången innan julen. Rätt populärt, vi blir fler och fler för varje gång. Säkert lite lindrigare pass än deras vanliga spinningpass, och så här på morgonen ska man nog ta't lite lugnt också.

Men sist var det två tjejer under 20 som var också med och kämpade och dom såg rätt trötta ut efteråt dom också, så det är inte bara nerförsbacke, man blir rejält svettig.

I bastusnacket efteråt surrade jag med Ludde som bor i radhus alldeles nära mig, från fönstret jag ser faktiskt ner till honom. Han skulle sälja när han fick en lägenhet i huset vi bor i. Eller när han fick lägenhet i seniorboendet han också stod i kö till. Det är skönt för oss seniorer att bo bekymmersfritt och snygga till våra muskler på gymmet i stället för med snöskottning.

Men i dag måste jag nog skotta vägen i Stentorpet. Om jag orkar efter spinningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar