söndag 27 december 2009

Det känns som länge sen

Eller är det bara minnet som är dåligt, men inte mins jag när vi hade minus 30 senast på Stentorpet. Iskallt, ja riktigt svinkallt.

Några dar till är det riktigt skapligt men jag ser nu att vi ska få så kallt på nyårsaftonens morgon och ännu kallare till Trettonhelgen! Brrr.

Några grader under 30 har jag varit med om på en tjänsteresa med min gamla Ford Anglia, då gick bogserlinan av när jag skulle få starthjälp för hemresan, blir det lika kallt nu?

Krigsvintrarna 41 o 42 har man ju hört talas om, men då var ju hela vintern iskall, än så länge verkar det bara vara enstaka dar som är så där kalla, så ingen upprepning av 1942, tack!

Kanske ungdomarna på Stentorpet törs utmana kylan, men vi mer förståndiga drar oss nog hem till lägenheten till nyår och under värsta kylan och låter bilen stå och mysa i varmgaraget.

Sen får vi gå och vänta på värmen och våren och ljuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar