onsdag 25 november 2009

Vinylen rules

Det var länge sen jag höll i en vinyl, men det är ju så här musik ska avnjutas.

Jag har provlyssnat på några stycken av ungdomsskivorna som jag säkert inte hört på 50 år eller mer, och det är märkligt hur mycket man kommer ihåg. Varenda textrad, vartenda trumpetsolo måste ha varit lagrat nånstans i hjärnan, inte konstigt att det är jobbigt att lära sig något nytt, det börjar nog bli fullt.

Mina favoriter ska bli MP3:or så jag kan ha dom i telefonen och i GPS:en men inte sjutton att jag jobbar med brusreducering och sånt. Musik ska skrapa och raspa lite grann, det är för bra ljudkvalitet på musiken nuförtiden.

Och LP:skivor som är så billiga på loppis. Jag har vägrat att gå på loppis förut men nu får jag tänka om, nu kan jag också fynda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar