fredag 20 november 2009

Tekniken måste bli lättare

Teknikprylarna har ju så otroligt många funktioner nu, men det kan ju inte fortsätta så här.

Än hänger jag själv någorlunda med, men det blir ju inte lättare för varje år att fatta. Telefonen tex. har en massa funktioner jag inte använder, digitalkameran också.

Skrivaren är också lite onödigt avancerad. Eller så är manualen är för krånglig.

I går kväll gick det plötsligt inte att scanna, men skriva gick bra. PC:n hittade inte scannern, men det är förstås fysiskt samma burk som skrivaren. Jag kan ha den trådlöst, med nätverkskabel eller med USB-kabel och det är olika sätt att felsöka, alla lika svåra att följa.

Vad gör man - ominstallerar förstås och efter ett par försök på olika sätt så fick jag igång allt igen som USB:skrivare, men nu skulle jag vilja få tillbaka den som en trådlös skrivare/scanner som tidigare men där är manualen så himla teknisk.

Sätter jag igång att göra den trådlös går väl resten av den här dan, nä det måste bli mycket enklare. Jag tar en joggingrunda i stället, det är alltid bra när man blir irriterad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar