fredag 6 november 2009

Photoshop på modet


Idag blev jag imponerad på kompisens fru.

Jag skulle hjälpa min kompis med Photoshop och så visade det sig att hans fru kunde nästan lika mycket som jag kan. Och det utan att ha gått på kurs. Självlärd!

Problemet är bara att hon har så lätt att lära sig själv men klarar inte av att lära andra, så min gode vän har inte så mycket nytta av sin fru. Ja när det gäller Photoshop alltså.

Det finns så otroligt många funktioner i programmet, jag har nog bara lärt mig ett par procent än. Dom skulle tillsammans åka på Photoshopkursen i Gysinge, en vecka hos PRO. Det skulle jag också behöva, men kanske kompisen kan lära mig när dom är tillbaka, eller kanske frun?

Och i går stötte jag på en barndomsvän och av en händelse råkade vi prata dator, och han höll också på att lära sig Photoshop. Är det en epedemi, kanske en pandemi? Men kul är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar