söndag 1 november 2009

New York City Marathon idag


Det måste jag se. Eurosport brukar sända. Maratonlöparnas Blå Band.

Jag hade en startplats 2001 men bin Ladin kom före och saboterade banan. 5620 kr av mina pengar rök. Men jag klagar inte.

För 2002 stod jag vid brofästet på Staten Island med 35000 andra, dansade och sjöng med Frank Sinatra: "If I can make it there, I'll make it anywhere - it's up to you New York New York"

Där ska jag stå igen. Vi utlänningar har lättare än amerikaner att få en startplats, men man måste boka i tid. Jag tror nästan att 2010 redan är slutsålt. Jag får titta i plånboken och i träningskalendern vad som skulle passa. Det är 2014 som jag tänkt på.

Träningsrundor i Central Park där man joggar med spanjorer, japaner, argentinare, amerikaner förstås och så jag. Friendship Run dagen innan loppet är också något extra. Löparna och anhöriga, vi alla samlas vid FN-skrapan och väller upp mot Central Park med flaggor i händerna, en enda stor internationell förbrödring.

So many races - so little time!

Det enda som är lite dumt är tiden på året. I november kan det vara snöslask ena året och över 20 grader varmt nästa. Men mina joggingskor står beredda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar