torsdag 26 november 2009

NetonNet i stan

Hur räcker det till? En elektronikbutik till.

OnOff - Expert - Siba - ElGiganten - MediaMarkt, det är väl dom stora men det finns fler. Och Clas Ohlson öppnade i tisdags i nya citygallerian. Och PC-firmor finns flera stycken och vitvaruaffärer förstås en masse.

NetonNets lagerbutik öppnade idag 5 minuters promenad hemifrån. Jag trodde det skulle bli i det närmaste tomt så för att stödja min nätbutik som nu också är min närbutik gick jag dit och kollade lite och höll knappt på att få komma in.

Åtminstone fick jag stå i kö och så släpptes vi in i smågrupper för att botanisera bland livets nödvändigheter.

Jag har köpt bra mycket elektronik senaste åren och tänkte trappa ner, hur ska det gå med det här lockbetet nästan inom synhåll.

Om något år flyttar IKEA till ett gigantiskt stort nytt område med ett gigantiskt stort IKEA , och det blir gigantiska nya gallerior bredvid. IKEAs gamla lokaler kommer nog inte stå tomma länge, dom fylls säkert av gigantiska nya elektronikaffärer dom också. Visst är det märkligt att det räcker till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar