måndag 16 november 2009

Nästa vecka händer det grejer

Då öppnar Clas Ohlson sin nya butik i Västerås.

Ja, jag har hört det där synnerligen dumma skämtet om gubbdagis, men vadå? Var ska man träffa sina gamla bekanta om inte på Clas Ohlson.

Och vilken tur att dom att dom satsar, jag har varit lite orolig för dom. Allt flyttar ju ut till förorterna. Förr fanns det järnaffär, färg, radio och TV, biltillbehör och sånt, riktiga affärer. Ett par varuhus fanns det också.

Nu är det damkläder. Gata upp och gata ner och i galleriorna. Bara damkläder. Det finns nån Dressman också, men dom har aldrig min storlek, så jag känner mig som persona non grata i centrum.

Utom på Clas Ohlson. Inte undra på att jag tittar in där ett par gånger i veckan, alltid hittar man nån gammal bekant, så jag ser fram mot dom nya fina lokalerna vi får på vårt gubbdagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar