måndag 16 november 2009

Murphys lag


Det finns många varianter på oturslagar och Murphys lag är kanske den vanligaste.

Det var väl inte så farligt idag, men onsdag var den enda tid jag inte kunde den här veckan, just då vill reparatören komma. Två timmar senare hade varit rätt OK, men det gick inte att skjuta på. Jag har väntat flera månader på besöket, så det var inte läge att skjuta upp besöket så han får komma och jag sätter mig och ringer runt och bokar av mitt andra engagemang, men det tar väl hela förmiddan.

På eftermiddan hade jag också en träff som jag får boka av - en kompis fick några tidsförslag av mig "Jag kan allt utom på onsdag" skrev jag i mailet. "Jag kommer på onsdag" svarade han. Den träffen ska jag också boka av.

Livet som panschis styrs fortfarande av planeringskalendern.

Men fixar reperatören mitt problem så har jag lite tur också den här veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar