fredag 13 november 2009

Min överman


Roger slår mig med hästlängder, helt klart. Imponerande.

Jag var hem till en kille igår för att låna några videoband med lite godis. Han hade glömt det själv, men i källarn hade han några inspelningar från Sala-trakten som jag var intresserad av. Dom ska jag göra digitala.

Men det jag blev impad av var en annan sak. Han är duktig marathonlöpare. Några år äldre än jag men slår mig med en halvtimme på maran. Och han är upp i 92 maror, på god väg mot 100, jag ligger 80 lopp efter.

Och så var han duktig på Photoshop också, så jag fick några tips där också, och jag ger mig direkt - jag kommer aldrig att lära mig så mycket.

Det är lite skillnad när man börjar i tid, han hade photoshoppat länge. I teflonåldern är det så svårt att få nya grejer att fastna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar