söndag 22 november 2009

Jag blir galen

Jag skulle bara... Och så fungerade inte telefonen.

Allt hänger ihop, jag slog bara av en funktion i trådlösa nätverksroutern och IP-telefonen sitter ju före i kedjan. Men i alla fall gick det inte att ringa sen. Och jag fick vatten på kvarnen.

För jag har så länge drivit en tes att all teknik måste göras enklare. Man ska inte behöva vara datatekniker för att klara av att få ihop prylar i hemmet, men det dröjer nog några år till innan det blir så. Om nånsin.

Jo, jag tror nog det. Visserligen är det kul att koppla och greja, och ungdomarna nu är ju bra mycket kunnigare än vad jag är, men jag tror inte dom heller har lust att ägna för mycket tid på krånglande teknik.

Jag sätter en krona på att om några år är allt mycket enklare, trådlösa eller hopbyggda manicker som sköter sig själva. Och min telefon fick jag förstås igång efter lite laborerande men så fint det blir om några år när allt är enkelt. Men då finns det väl annat att bli galen på. Det är härligt med teknik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar