lördag 7 november 2009

Google Wave blir nästa


Google Wave läste jag om nu i morgontidningen. Hade aldrig hört talas om det tidigare.

Men nästa år kommer det, då är eposten föråldrad och vi kommer att kommunicera på helt andra sätt på datorn. Det måste jag prova när det blir så dags.

Det är bara 15 år sen Internet började spridas och redan har det hänt så mycket. Så det är klart att det vi nu har i datorn kommer att vara pinsamt gammalmodigt om 15 år till. Men då kanske jag har slutat att bry mig.

Google Wave verkar bli nästa steg, vad vet jag när jag sitter och filosoferar här i min gamla gunsgstol. Jag ska i alla fall kolla in deras informationsfilm på Youtube - 1 timme och 20 minuter lång.

Dom hade en kortversion också på Youtube, info på någon minut, men den var pinsamt dålig. Är den representativ så kommer jag inte att surfa på den här nya vågen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar