fredag 6 november 2009

En generationsfråga?

Jag brukar höra det när mina närmaste tycker att jag är mossig och gammalmodig.

Och på ett diskussionsforum jag halkat in på förstår jag att vi tänker lite olika ni unga och vi fossiler.

Det är egentligen ni som har rätt, man ska ha betalt för ett jobb, inte låta sig bli utnyttjad. Men inte in absurdum, där skiljer vi nog oss, en generationsfråga? Jag jobbar ofta gratis.

Föreningslivet tex skulle ju aldrig fungera utan ideellt jobb. Skulle jag tagit betalt för all tid jag lagt ner i mina föreningar så hade det inte dom föreningarna fungerat. Mina uppdrag jag nu har ger heller ingen inkomst, och inte vill jag ha nåt heller, jag är med av andra skäl.

Kan det vara det där att det alltid ska vara reklam nu för tiden, det finns pengar i allt, och det förstår ungdomarna bättre . Undrar när folk börjar sälja reklamplats på egna och ungarnas kläder.

Och idag ska jag konsulta lite som dataexpert, men då ska jag ha betalt. En kopp kaffe är arvodet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar