tisdag 17 november 2009

Den fjärde åldern


Det uttrycket hade jag inte hört talas om tidigare. Patricia Tudor-Sandahl har skrivit boken.

Jag har en bit kvar än, är tydligen bara i den tredje åldern än, men jag tror jag ska ta och köpa boken, det är ju bra att vara förberedd när man kliver in i den fjärde åldern.

Hon pratade lite om dom sju dödssynderna på ett intressant sätt. Inte så där asketiskt och dömande, nej "synd" betyder enligt gammalt tankesätt "att missa målet" och det är ju synd. Och dumt. "Synd" är det som får oss att förminska oss själva skriver hon, det låter väl förståndigt.

Det finns så många som skriver såna här böcker och håller intressanta föreläsningar om beteenden och sånt, gör si och så, tänk på det där etc i all oändlighet, då blir du lycklig och framgångsrik.

Dom tjänar väl bra på sina idéer, men jag kan inte låta bli, jag tycker mycket är intressant, och lite nytta har jag nog haft av andra böcker jag läst, så jag ska kolla lite på "Den fjärde åldern" också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar