torsdag 22 oktober 2009

Willys och ICA har visst flexibla priser

Man kan läsa det igår och idag att när PRO varit och kollat tycker dom det är fritt fram att höja sina priser. Men ändå verka billigast. Kan det vara möjligt?

Inte vet jag, men jag försöker hitta nån dementi eller förklaring från Willys eller ICA men hittar inget. Sitter dom bara lugnt och hoppas det ska blåsa över?

Först köttfärsen sen priserna... Att ICA-handlarna tjänar bra det ser man ju på deras villor om inte annat, men att dom fifflar sig till vinsterna det är ju trist om det nu är så.

Men själv bryr jag mig inte så mycket om prisjämförelsen, den butik jag handlar i är kanske inte den billigaste men jag tycker det är den bästa även om den är lite sliten. Och den jag kompletteringshandlar i brukar kallas för stans dyraste affär, men nu vet man ju inte längre.

Den butiken bygger dom om just nu och nyöppnar till nyår, och det är min närmaste affär så där fortsätter jag även om den är lite dyr. Och har stans suraste personal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar