lördag 24 oktober 2009

Västerås alltmer likt New York


En skyskrapa har vi redan, och nu får vi en skridskobana mitt i stan. Mitt på Stora torget, Grand Square. Precis som i storstan.

New York har ju en i Central Park och en vid Rockefeller Center, och Stockholm har visst en liten också i Kungsträdgården, men i vinter får vi i Västerås den nyaste. Det smäller högt.

Jag ska banne mig prova den. Det kostar 20 kr att hyra ett par skridskor, och dom är nog bra mycket bättre än mina gamla bandyrör från 50-talet. Eller så köper jag ett par egna nya så jag kan åka på Sala-sjöarna också. Bandyrören var så mjuka i foten så nya skridskor är mycket bättre.

Hoppas det blir åkvänlig skridskomusik i högtalarna, då ska jag och Margareta köra paråkning med skridskofattning när snöflingorna långsamt faller. Det är nästa så jag ser fram mot vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar