onsdag 14 oktober 2009

Upphetsande möte

Jag lyssnade på en lokal politiker igår. FP:s starke man här i stan.

Man är ju van att ständigt höra toppolitikerna tala och intervjuas i TV, och dom är ju alltid duktiga att prata och har alltid ett snabbt svar på i princip vilken fråga som helst. Stakar sig aldrig. Och några kan tom vara lite roliga.

Det var inte den här lokala politikern. Han var tom rätt tråkig att lyssna till och ämnet var väl inte så upphetsande. Han kom från Äldrenämnden och pratade äldrevård! Det är väl inte så aktuellt för mig än, men det är bara bra att veta vad man har att vänta sig av den ljusa framtiden så jag var där och lyssnade. Jag ska lära mig mer när det blir mer aktuellt. Jag trodde det skulle handla mest om bostadsfrågor.

Så jag kollade mest in själva politikern. Och det är nog så här många lokala politiker är. Han hackade och hade lite svårt att uttrycka sig ibland och rörde till det och hoppade ibland mellan ämnena. Och var lite småtråkig.

Men just det tycker jag egentligen inte är någon dålig egenskap. Att vara lite som en vanlig människa alltså. Men visst är det bra om man försöker vara lite lättsam när man pratar, dom politikerna har nog lättare att få folk att lyssna.

Det var hemtjänst och sjukvård och sånt. Och han tyckte att det mesta var bra här i stan. Jag tror också att mycket säkert är bra, Västerås har alltid varit en välskött stad, men det behövs alltid göra mer.

Så avslutade han med en apell att han ville bli återvald vid nästa val, det tycker jag inte passar på ett sånt här möte. Det var riktigt dumt gjort, så till sist blev jag lite upphetsad Så jag kommer inte att rösta på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar