tisdag 27 oktober 2009

Tjäna pengar på bloggen?


Några tjänar bra på sin blogg har jag hört. Något att tänka på för mig också?

Jag kollade just in en video där en bloggartjej berättade hur enkelt det är. Pengarna bara rullar in.

Man kan börja med några enkla inställningar i bloggen, sen dyker reklamen upp i bloggen automatiskt, och bankkontot sväller.

Men jag håller på mig. Jag bjuder på en fredad, reklamfri zon utan påverkan från vare sig storfinansen eller de skumma bolag som eventuellt skulle vilja synas i mitt sällskap.

Det kanske också är en generationsfråga när jag tänker efter. Jag är med i ett projekt att utforma en blogg på lokaltidningen, och där fick jag mothugg när jag tyckte vi skulle blogga gratis, utan ersättning. Ungdomarna vill ha en slant, och reklam är så självklart.

Jag är väl gammalmodig förstås, men Utsikten får vara reklamfri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar