fredag 23 oktober 2009

Superveckan för EU slutar idag


Och jag visste knappt att den börjat. Hela perioden som ordförande i EU har varit så anonym. Två månader kvar, nu kanske dom kör igång?

Dom som jobbar med det har det säkert kämpigt, men det märks så lite på nyheterna. Eller är jag en slö tittare?

Jag tycker det var mer hypat förra gången med besök av Bush och uppmärksammade ministermöten, men nu ser man ingenting av det, i alla fall väldigt lite. Jag provade en test av mina EU-kunskaper och hade bara hälften rätt fast jag tittar så mycket på nyheterna, det är nog dåligt med både EU-informationen och EU-intresset i Sverige.

Att Sveriges ordförandeskap i EU är så anonymt har säkert många orsaker, tex media och dom politiska partierna prioriterar väl annat. Nästan så man skulle önska lite drag under galoscherna, som greve Wachtmeister pratade om, hos hela gänget, speciellt hr ordförande själv. Reinfeldt försöker vara lite för statsmannamässigt tråkig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar