måndag 5 oktober 2009

Stoppad av farbror Polisen

Man blir alltid lite nervig när man blir stoppad för att blåsa.

Ja jag är aldrig orolig för alkotesten, men har man körkortet med sig? Eller körde jag för fort? Nu har jag blivit stoppad två gånger på ett par månader, men det är bra att dom är ute och håller efter oss - inga droger i trafiken! Och ingen fortkörning heller.

Men jag kom att tänka på när en mig väldigt närstående kvinna blev stoppad en gång och blåsningen gav ett litet utslag. Inte mycket, men hon fattade ingenting. Men polisen fick syn på karamellpåsen med "Marianne"-karameller. En mun full av sånt godis ger utslag, så ta't lugnt med karamellerna bakom ratten.

Och en gång råkade jag visa min mammas legitimationskort i stället för körkortet. Men polisen tänkte nog på annat den gången eller om han hade knaprat för många Marianne-karameller för han märkte i alla fall ingenting.

Och idag blev jag också godkänd av Polismyndigheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar