torsdag 1 oktober 2009

Projektanställd


Spännande. Det hade jag inte väntat mig. Oavlönat visserligen, men ändå.

Och "Projektdeltagare" är väl mera riktigt. Men lite kul är det. Hos lokaltidningen, VLT, och vi hade uppstartsmöte igår. Med grupparbeten, brainstorming och redovisningar som jag alltid tyckte var så trist på jobbet en gång i tiden, men nu var det riktigt roligt.

Dom hade lite nytänkande om vad dom ville göra, några idéer som inte är prövade förut, så det är ett hedersuppdrag att få vara med i ett sånt här sammanhang. En tidning är ju inte bara en tidning, det är ju hela mediapaketet nu, och allting snurrar runt datorn - webben - interaktivt - lokalt - snabbt. Nästa generation av tidningen eller hur man ska se det. Dom kikar framåt i alla fall.

På 60-talet fixade jag prenumerantregistret åt NWT-koncernen i Karlstad och var mäkta stolt över det, men koncernchefen Gustav Anders son hade varit i USA och studerat datautvecklingen, och på några träffar surrade han framtidsutveckling minns jag, och jag fattade noll. Det fanns nytänkare på tidningarna redan då.

Vad det blir av det här projektet kan man väl undra, men det blir kul att vara med.

Och helt lottlös blev jag inte: Kaffe och rostbiffsmacka! Och så tog jag ett extra äpple när vi skulle gå hem. Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar