fredag 30 oktober 2009

Nu förstår jag Jan Eliasson precis


Han sitter jämt och håller upp ett glas vatten på sina föredrag. Så ofta att hans kollegor skojar om det.

Men tillgång till rent vatten är väl nästan det allra allra viktigaste för oss människor, och så många saknar det.

Och så nu på morgon är vi också utan. Inte en droppe i kranen. Det har väl nästan aldrig nånsin hänt, och om jag blir utan nu någon timme så är det en riktig pers. Som miljarder av människor alltid har det. Det är lite olika här i världen.

Men tittar jag ner på gården ser jag tre bilar från fastighetsjouren, dom pratar i mobilen, dom kånkar grejer och springer lite fram och tillbaka, dom har säkert full kontroll på katastrofläget.

Och vi hade tur, jag hade en flaska i bilen som räcker till två koppar livsuppehållande förmiddagskaffe, så kanhända att vi överlever tills vattnet är tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar