fredag 9 oktober 2009

Moderatbandy till OS 2016

Nja, inte om jag fått bestämma. För mig är golf ingen idrott, mer av en hobby som älgjakt och körsång t.ex.

Men det är klart, massor av folk spelar ju golf och om det ändå är en sport har den ju gamla anor, från 1744 står det på Wikipedia. Så det kanske är rätt ändå. Och om svenskar är inblandade sitter jag väl där och kollar. Det brukar bli så. I ett OS räknas alla medaljer.

Det finns ju TV-kanaler som bara sänder golf så intresset finns väl fast jag inte fattar vitsen med det. Jag har försökt titta nån gång, men här har man ju noll överblick av vad som händer. Passar bättre i ett radioreferat? Bortsett från att det brukar vara snygg omgivning runt banan. Men tyvärr har jag inte kvar mina gamla golfbyxor som man alltid hade som grabb. Dom hade kommit till pass nu.

Om det är samma rusning till golfen som det var för några år sen vet jag inte, och om det är så dyrt som det var förr vet jag inte heller, men jag är ganska säker på att det är en av de dyraste sporterna att ägna sig åt. Har jag rätt eller har jag rätt?

Men nu är det en OS-sport, men inte är det som riktig bandy - när blir det en OS-sport?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar