onsdag 14 oktober 2009

Jag sliter med frågan igen


Gamle Fälldin hade sin kärnkraft, mitt problem är mycket större.

Jag tänkte mig att det skulle vara kul att rädda skivsamlingen till mp3-filer så en grammofon med USB vill jag ha. Spotify i all ära, men dom har inte alla mina gamla skivor.

Och åkte till ElGiganten som har en alldeles ny megastor Mega-Store med kopiöst mycket elektronik. Vad är det för värld vi lever i? Är det här verkligen nödvändigt eller är jordens undergång nära? En vägg med 200 TV-apparater!

Men bortsett från det - nån grammofon hittade jag inte. Och inte personalen heller först. "Jag har för mig att jag sett en" sa han och vi sprang och letade. Och fick till slut tag på en annan i personalen som också hade sett en och visste var den stod. Så bland all elektronik hittade vi EN skivspelare.Den var rätt fin men lite dyr.

Jag kollade Media Markt och fick även där fråga personalen. Och vi hittade EN där också, lite billigare.

Men på Clas Ohlson finns det TVÅ varianter som jag har hittat själv och dom är ännu billigare.

Och så står man där: billigt på Clas Ohlson eller bättre på Media Markt eller bäst på ElGiganten? Eller den mest populära på Pricerunner.se, så gör jag ofta. Dom var lite svåra att jämföra, jag får slita med frågan.

Det här blir ju lite av en engångsgrej, kommer den att samla damm när jag läst in alla skivor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar