torsdag 8 oktober 2009

Handla kläder i Sala

Jag köper en ny skjorta varje höst vare sig jag behöver eller inte. Idag var det dags.

Och då kan jag rekommendera Sala en torsdagsförmiddag. Det finns gott om affärer och det är väldigt lite folk. Gott om parkering och gratis förstås. Och alla affärer ligger bara några minuter från varandra. Varför trängas i stora köpcentra?

Det blev några par byxor också. Och några skjortor mm. Nu klarar jag mig ett tag. Inte är det roligt att köpa kläder men när det är så här enkelt är det helt OK. Märkligt att några tycker det här är det roligaste dom vet, jag gör det inte i onödan.


Sala har också gott om lunchställen. Idag åt vi gott på det charmiga stället vid torget där de har enkel servering mitt i affären bland prydnadssaker, smycken och heminredning.

Men nu får det vara bra med kläder på ett tag. Elektronik är roligare att handla, men det hittar man inte lika mycket i Sala får jag erkänna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar