lördag 24 oktober 2009

Det här var en ödesvecka för mig

Det är svårt att komma ur dåliga vanor, men nu har jag tagit mig i kragen. Efter så många lata veckor var det nu eller aldrig, men ödesveckan fick ett positivt slut.

Det är löpningen som varit lite shaky. Jag har bara kommit ut knappt en gång i veckan, det är ju katastrofalt för marathonformen. 3-4 gånger ska det vara. Eller mer.

Men den här veckan har det blivit tre gånger i alla fall och nästan fyra mil totalt. Kilometertiden ligger visserligen nu över skamgränsen, men nu kör jag 3-4 gånger i veckan så det ska väl inte ta så många veckor innan tiderna blir bättre.

Två toppningar - Yours Truly 50 km i februari och Stockholm Marathon i juni. Och så får det bli slut på det här med så långa träningsuppehåll. Jag får prata med min personliga tränare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar