torsdag 8 oktober 2009

Chokladfestivalen


Och choklad är väl nästan det godaste som finns. Nu är det festival på Djurgårn! Jag skulle gärna vilja åka och kolla. Man får visst provsmaka!

Och smaken har helt klart ändrats. Förr var det bara mjölkchoklad som gällde och en 100 grammare tog inte många sekunder att klämma, en 200 grammare kunde väl räcka lite längre. Det är visst sockret i dom som gör att det är svårt att sätta stopp.

Men nu köper vi oftast mörk choklad, c:a 70% är lagom. Och en sån räcker två dagar fast vi är två som delar på den. Vi törs ofta ha ett par kakor hemma för sån här choklad vråläter man inte, det räcker med ett par bitar för att man ska må bra.

Men det är intressant med förpackningarna av mörk choklad, dom är ju så påkostade och ska se så lyxiga ut. Det gör nog att affärn kan ta ut högre pris för mörk choklad.

Men jag väljer gärna Rättvisemärkt med lite enklare förpackning. Den kostar nån krona mer men smakar också lite bättre.

Men det är gott med en Toblerone också. En sån brukar jag unna mig när jag behöver lite extra energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar