onsdag 21 oktober 2009

Aktiva Seniorer i Västerås

Kurser, studiebesök och resor bl.a. Idag var det premiär för min Datakurs 1.

Lite jobbigt också så här första gången när man inte vet hur lång tid saker tar och hur noga man ska förklara. Man får ju varken vara för omständlig eller för ytlig. Nu var det en riktig grundkurs, jag förklarade t.o.m. musen så rätt grundlig får man vara. Men lyhörd och flexibel så det inte blir för tuggigt.

Jag har ju haft många teknikkurser på jobbet, men det här var helt annorlunda. Dom här eleverna var mer motiverade och jag tror dom kommer att bli riktigt duktiga innan kursen är över. Och så ska vi ha kul, inte minst viktigt.

Aktiva Seniorer i Västerås med 1000 medlemmar har en väldigt aktiv datasektion med kanske 10 olika kurser, så där kan jag nog roa mig ett bra tag om jag bara vill. Och det är kö till datakurserna, så jobb finns det nog. Men ideellt förstås så några jobbavdrag blir det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar