tisdag 1 september 2009

Voddler måste jag ha!

Spotify för musiken är en höjdare man inte vill vara utan.

Hur den funkar för ungdomar som väl helst vill ha det senaste av det senaste vet jag inte - hur snabbt fylls det på med ny musik? Men för mig som helst lyssnar på mina gamla godingar fungerar det hur bra som helst, jag hittar all tänkbar musik där och slipper krångla med CD-skivor och musikfiler på datorn.

Spotify är värt varenda öre även om jag nu bara kör gratisvarianten. Där har dom visserligen ökat på reklamavbrotten lite väl mycket, så förr eller senare får jag väl gå över till att betala.

Men nu kommer Voddler, samma som Spotify men för film. Det måste man ju ha, och nu står jag i kö för en gratislicens, men det är väl många tusen före mig förstås, det är bara att hoppas.

Det fina vore om man kunde hitta dom gamla fina filmerna där, dom där som man aldrig hittar i DVD-hyllan längre.

Som Vikingarna med Kirk Douglas, min första barförbjudna film, den skulle jag vilja se igen. Och Jerry Lewis-filmerna som jag tyckte var så kul en gång i tiden. Och Vita nejlikan skulle jag vilja se. Bara några jag kom att tänka på - nu hoppas jag på Voddler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar