torsdag 3 september 2009

Träning på gym

Löpning är bäst, måste jag välja nåt så håller jag mig till det. Men all träning är bra. Och nu är jag äntligen igång med träning på gymmet igen. Nautilus med både simning och styrketräning.

Aldrig i livet, tänkte jag innan jag började där första gången för 8-10 år sen. Där går ju bara anabola biffar.

Men oj va fel jag hade. Och det är både kul och nyttigt och seriöst tycker jag det borde vara näst intill obligatoriskt för oss panschisar att träna och kunde gärna vara starkt subventionerat, jag tror vi spar in massor av pengar till sjukvården med att hålla igång.

Men styrketräningen tar jag nästa gång, idag blev det bara simträning, 1 km = 40 längder. Bröstsim i lugnt tempo. Jag har så nära till gymmet/simhallen så det blir nog en stund där flera tidiga morgnar i veckan tror jag. Så man kommer igång med dagen.

Bäst i dag var snacket i bastun, vi var 3-4 pensionärer som alla var där för första gången nu i höst. Kul att sitta och ljuga lite, men det blev lite väl mycket snack om sjukdomar - cancer, lungor, magen, fötter etc. så jag kom aldrig in på mitt problem, mina dåliga tider på marathon, det var inte läge för mig att beklaga mig idag. Det får bli nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar