måndag 14 september 2009

Svininfluensan

Några är livrädda, andra couldn't care less. Det är nog bäst att hålla sig mittemellan.

Ska man vaccinera sig eller är allt överdrivet?

Visst finns det allvarligare sjukdomar, men det har blivit så gynnsamma förhållanden nu för att allt fler virus ska drabba oss, och det försökte man förklara i Vetenskapsmagasinet i dag. Men som vanligt förstod jag inte allt så jag ska ta och titta på programmet igen, det är intressant att förstå lite mer om det här.

Och professor Hans Rosling var med och förklarade. Han är alltid lättsam att lyssna på och han kan förklara väldigt pedagogiskt, man borde förstå vad han menar.

Jag har aldrig vaccinerat mig tidigare mot influensa och heller aldrig varit drabbad av nån. Men jag gör nog som professorn, jag tar min spruta när de har vaccinet klart, jag tyckte hans enkla argument var bra nog.

Sen jobbar dom på ett annorlunda vaccin som hjälper mot alla flunsor, det är ju det allra bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar