fredag 4 september 2009

Pärla vid Medelhavet?


Jag blir alltid imponerad av folk som törs - själv har jag alltid varit för feg.

Phippe, den försiktigaste och blygaste av oss alla i ungdomsgänget, har blivit hotelldirektör med flera hundra mil till jobbet. Han måste ha varit duktig i yrkeslivet.

Jag har hört ryktena tidigare, men att hotellet var så här fint visste jag inte förrns idag, VLT hade en artikel.

Banyuls-sur-mer vid franska Medelhavskusten verkar vara en pärla. Och antagligen i ett lite billigare område än fashionabla Côte-d'Azur, Rivieran. Men säkert lika soligt. Och samma Medelhav.

Phippe bor bara ett stenkast från mig och jag ser honom ibland när jag joggar förbi hans chateau här i stan, men nu måste jag hälsa på honom nere vid Medelhavet nån gång också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar