torsdag 17 september 2009

Minnesbilder - kommer du ihåg?

Det här blir en rolig kurs, grundarbetet har precis startat. Det ska bli en bok om min historia!

Om sen nån vill läsa den är en annan historia, min historia ska i alla fall bli nedtecknad. Det här är ju en fantastisk idé tycker jag, och jag ska sköta läxorna. Första läxan var att skriva om mor- och farföräldrarna och det var inte mycket jag kom ihåg, och min syster kom inte heller ihåg mycket.

Men så satte vi oss ner och funderade, och oj vad vi mindes. Kanske inte allt är 100% sant, alla historier blir ju bättre med tiden, men nu har jag fakta så jag kan börja skriva. Och så ska jag intervjua ett par kusiner också som jag vet sitter inne med en massa fakta.

För ett tag sen kom jag över en liten Minnesbilder-skrift, ja faktiskt två, om Stentorpet och folk och fä som hållit till här innan det blev fritidshus, och det var jättekul att läsa vad som hänt här tidigare.

Hoppas mina barnbarn och en gång i tiden deras barn kan ha lika kul att läsa mina minnesbilder.

Mina minnesbilder från yrkeslivet skrev jag häromåret och dom finns på Tekniska Museet nu, det är jag lite mallig för. Men dom här blir nog lättsammare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar