onsdag 30 september 2009

Livet som pensionär

Ja, inte växer det mossa på oss pensionärer.

Mitt eget veckoschema är väldigt tajt - det gäller att ha kalendern tillgänglig innan man lovar nåt. Men det är fint att ha hela dagarna tillgängliga för aktiviteter som möten och kurser, och det är ju skönt att slippa kasta bort tiden på det där som kallades yrkesarbete.

De senaste veckorna har jag försökt få tag på några andra gamlingar, och det var likadant där. Man får ringa och ringa igen, prata in på telefonsvarare, ringa igen etc - ingen av dom tre jag sökt senaste veckorna har jag fått tag på direkt, men det är väl bra att vi håller igång.

Och den här veckan blev det två kvällsträffar också, t.o.m. så mycket nu att jag fått hoppa ev en gammal veckoaktivitet fast jag fick dåligt samvete för det mot kurskamrater och läraren, men man måste ju prioritera.

Den här dagen börjar jag på gymmet - dom har Seniorspinning nu på morgonen. Med kaffe och smörgås efteråt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar