tisdag 22 september 2009

Imponerad igen av Spotify

Och imponerad av Ebba Forsberg. Och Leonard Cohen.

Ebba Forsbergs nya skiva med musik av Leonard Cohen kom ut häromdan.

Jag kollade Spotify på skoj idag och redan finns musiken tillgänglig! Det kunde jag aldrig tro. Så nu njuter jag av Cohen på svenska med texter av Mikael Wiehe och med Ebbas fina röst. Jättebra! Den här kommer jag att lyssna på ofta. Och jag ska ta och köpa skivan.

Det är klart att originalet är ett strå vassare, Leonard Cohen som blev 75 igår är oslagbar. Jag är så glad att vi fick tillfälle att se honom på Globen i höstas, i en sån ålder vet man inte hur länge dom orkar fortsätta turnera även om han verkade som en ung grabb där i Globen i höstas.

På tal om ålder: Owe Thörnqvist är 80 och kör sin avskedsturné nu i höst. Vi har biljetter! Märkligt hur en del kan hålla stilen och vara ungdomliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar