onsdag 26 augusti 2009

Västerås invaderas

I morgon väller dom in i stan, moderaterna. Så jag blir kvar på landet ett tag till.

Deras politik kan jag inte med, den är för orättvis mot sjuka, arbetslösa och pensionärer, men när jag nu ser en lista över moderaternas ministrar kan jag inte låta bli att fundera om jag kan stå ut med några av personerna som personer. Så här blev det:

Fredrik Reinfeldt, Anders Borg och Gunilla Carlsson är väl rätt OK, men Reinfeldt är så tråkig och Borg har en lite för överlägsen attityd.

När jag ändå håller på - vilka andra ministrar kan jag stå ut med? Det blev så här:

Centern: Andreas Carlgren och Eskil Erlandsson
KD: Göran Hägglund och Maria Larsson
FP: Cecilia Malmström

Ooops - jag står ut med nästan halva regeringen. Ja, det är ju demokrati, det är dom här som regerar nu, men på varje plats har jag bättre förslag. Det är ju som konkurrentlaget i fotboll, visst finns det några som kan spela hyggligt, men man hoppas dom ska få stryk ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar