torsdag 27 augusti 2009

Tiden rinner iväg


Det där med tiden är rätt intressant, det kom jag att tänka på idag i svampskogen. Jag kunde inte låta bli att känna mig lite stressad.

"Du som är panschis har ju all tid i världen" brukar jag få höra. Säger som Brasse i "Fem myror": Fel fel fel!

24 tim per dygn och 168 tim i veckan är lika för alla. Jag har inte en sekund mer än någon annan. Sen är det bara en prioritering vad man spiller bort tiden på. Och vi panschisar bör nog vara extra noga att ta vara på tiden.

Och nu gick jag och funderade på om vi ska ta den där kursen på måndagskvällar. Då har jag alla kvällar inbokade. Med fredagen fri. Jo, jag tror jag gör det, jag pratar med Margareta i kväll. Det verkar vara en kul kurs.

Ett par timmar till på dygnet kunde vi väl få föreslog en kompis, eller kanske ett par dagar till i veckan. Det är synd att inget parti på allvar har tagit upp den här frågan. Dom skulle jag rösta på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar