måndag 31 augusti 2009

Skördetid

Vad fint det är nu med fräscha svenska grönsaker och frukt. Såg det i affärn idag.

Det känns lite nyttigare nu med svenska äpplen och tomater än när dom kommer från Chile och Argentina. Nu är det nästan bara bananerna som inte är svenska.

Men det är dåligt med höstskörden på Stentorpet.

Astrakanträdet växer så långsamt och har bara 6-7 äpplen i år. Men det är dåligt hos grannen också där jag brukar gå och palla, åtminstone brukar jag ta fallfrukten. Det är väl inget äppelår i år?

Men som tur är gillar inte grannen plommon, så dom har jag fått lov att plocka. Och dom är det gott om så jag ska frossa i mig plommon och jag bryr mig inte i vilka följder det kan bli.

Grönsakerna har inte heller gett så mycket i år. Inte ens gräslöken växte och den enda squashen vi fick har haren käkat upp. Vi behöver nog satsa på ett växthus om det ska vara nån idé att hålla på.

Jordgubbar och hallon har vi fått bra av, men dom är ju slut sen länge nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar