söndag 2 augusti 2009

Semester i fritidshuset

Svenskar turistar i Sverige i år. Och det har vi tydliga siffror på.

Fr o m veckan före midsommar t o m idag är det 52 dagar. Under den tiden har vi noterat 190 gästövernattningar här på Stentorpet! Nytt rekord!

Räknat under hela perioden blev det 3,65 gäster per natt med toppnoteringen 11 gäster över midsommar - vilka resurser vi har här i våra små stugor. Räknat med oss själva har vi alltså varit nästan 6 personer här varje dag hela sommaren!

Men vi har fått mycket hjälp - fönstermålning, vedhuggning, cykelreparation, snickeri med mera och dessutom den suveräna matlagningen! Bra när sommargästerna är så hjälpsamma.

Vädret i sommar har också varit riktigt hyggligt och i ån har det varit ovanligt mycket vatten med en vattentemp mellan 20 och 25 grader - det finns inget att klaga på! Semester på hemmaplan är nummer ett.

Och hela augusti är kvar!

1 kommentar:

  1. Hej! Jag visste inte att du hade en blogg, eller du kanske har nämnt det, så måste jag ha glömt.. Men jätte kul i alla fall, nu ska jag följa din också. Kul att du läser min, kommer nog inte lägga ner den. Men ibland är man bara inte så aktiv.
    Har inte anmält mig dit, ska kika på det.
    Härligt att ni haft sån hög temperatur i ån. Skulle vara kul och komma ner till Sala någon dag innan sommarne är över. Ni har det så himla mysigt och fint där. Hälsa alla! Kram / Maja

    SvaraRadera