lördag 29 augusti 2009

Medelsvensson


Ja, det är väl det man är tänkte jag när jag kollade Kristallen igår på TV - det var nästan bara "mina" program som vann, sånt som alla andra tittar på?

Skavlan, Uppdrag Granskning, Kobra, På Spåret etc. Dom programmen missar jag sällan. Och Debatt och Mia och Klara. Tom Häxan Surtant har jag tittat på ibland. Och Carina Berg är trevlig, hennes program kollar jag gärna. Kristallenvinnare allihopa. och nästan bara SVT. En del lättsamt, en del seriöst.

Annars är jag också svag för gamla dåliga repriser som t.ex. Våra värsta år med Al Bundy och Seinfeld som inte handlar om nånting, det är rätt skönt att runda av en dag med dom programmen.

Och jag är så obildad att bra många av övriga kristallennominerade program har jag aldrig sett, man kanske borde bredda sig? Ballar av stål, Grannfejden etc. Är det nåt att spilla bort tiden på?

Program som Kristallen i sig brukar vara rätt sega med dåliga pratmanus för prisutdelarna och sämst igår var väl Camilla Läckberg, men Rickard Olsson var bra. Tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar