lördag 15 augusti 2009

Kurser i höst

Nu börjar kursprogrammen ramla ner i brevlådan - vad ska man läsa i höst?

Jag är redan rätt uppbokad: kursledare själv på ett par datakurser hos Aktiva Seniorer i Västerås och så ska jag läsa Jazzhistoria och Minnesbilder också hos seniorerna.

Spanskan för magister Scardovi förstås hos Sensus. Jag borde väl lägga av med den, det går ju så himla dåligt, men magistern är så snäll och positiv och så länge han orkar orkar jag.

Men det här ska jag väl hinna också:

Photoshop på Medborgarskolan - det var för jobbigt att lära sig på egen hand även om Moderskeppet hade en bra och gratis självstudiekurs på nätet. Det är mycket lättare att sitta vid skolbänken med en lärare.

Videoredigering på Medborgarskolan ska jag också försöka hinna med - det är samma sak där, det är för jobbigt att lära sig på egen hand.

Så har jag skrivit in mig på Nautilus för att snygga till musklerna. Hinner jag någe' mer? En danskurs kanske? Eller matlagning? Eller...? Jag ska läsa igenom kursprogrammen noga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar