måndag 24 augusti 2009

Kul med överraskningar

Själv är jag rätt dålig på överraskningar. Fast jag förstås vet att det är viktigt.

Och i fredags blev jag rejält överraskad när hela klanen vällde in till fritidshuset på Stentorpet för en familjehelg. Jag som trott det skulle bli så lugnt i helgen.

Vi åkte hela gänget på turbåten över Mälaren från Västerås till Torshälla, en jättefin tur till en charmig liten småstad. Vi promenerade efter ån in mot Torshälla City och sen kollade vi bl.a. in några museum och några intressanta butiker. Godisfabriken var speciellt intressant för dom små och t.ex. Ebelingmuseet för dom större.

Det finns en fin restaurang på Holmberget med fin utsikt och bra mat. Och idag var det underhållning av trubadur Göran Kunstberg som sjöng och spelade luta och säckpipa. Jag fick tom med mig en CD av Kunstberg med hans egen musik, den ska bli spännande att lyssna på. Och barnbarnen underhöll från scenen med sång, dans och Bellmanhistorier. Kul!


En heldag i Torshälla gick fort och efter en fin hemresa hem till Västerås och Sala avslutades familjedagen med kräftskiva på Stentorpet. Vilken överraskning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar