måndag 17 augusti 2009

En på miljonen


Nu har jag varit och lagat stenskott igen - tredje gången på 4-5 år... Så var det aldrig förr.

Är det mer grus på vägarna nuförtiden? Eller river däcken upp mer småsten nu?

Vid senaste skadan i Skåne fanns det varningsskyltar och jag körde så sakta så sakta, men det small ändå när jag blev omkörd - minns inte vilken bil det var, men fördomarna säger BMW. Eller Audi.

Senast idag blev jag omkörd av några såna idag på väg in till stan fast jag höll mina 90, lite drygt. Dom brukar ha svårt att hålla igen. Och när det small fick man bara köra 50, så sakta kanske inte en BMW/Audi kan köra.

Men det märkliga med senaste skadan var att reparatörn påstod att det var en gammal skada, att nya smällen måste ha träffat precis på samma ställe som tidigare! Kan det vara möjligt? Då måste man ju bli lite imponerad hur pricksäker BMW/Audi-ägaren måste varit. Det var väl bara en chans på miljonen, eller mer.

Och reparatörn var duktig för det syns inte mycket av skadan, och billigt blir det ju också som tur är när försäkringsbolaget står för det mesta. Men jag hoppas ändå att det dröjer ett tag nu, man kan väl inte laga en vindruta hur många gånger som helst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar