tisdag 4 augusti 2009

Deckarsäsongen är över

Igår läste jag ut min sista deckare för i år.

Det har varit en rekordsommar med läsning i år. Nog har jag läst 15-20 böcker. Och bara deckare/kriminalromaner. Nu börjar dom stå mig upp i halsen.

Dom två senaste, Mons Kallentoft, var annars riktigt bra, bland sommarens bästa, men alla dessa krystade mordfall, det ena märkligare än det andra börjar bli lite tjatiga. Jag ser att hans Midvinterblod och Sommardöden nu har följts av Höstoffer och det kommer väl en Vår.... senare, och tids nog läser jag väl dom också, men det får tidigast bli nästa sommar.

Jag har en tegelsten om Kinas historia på lager, jag tror jag lugnar ner mig med den ett tag. Det ska bli riktigt skönt att läsa en riktig faktabok, så får lösningen på morden vänta ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar