måndag 24 augusti 2009

Bra TV-sommar

Jag vet - man ska klaga på sommarprogrammen i TV, bara repriser. Men med så här bra repriser klagar då inte jag!

Pistvakt först och främst. Jag har DVD:erna som jag tittar på ibland, men ändå har jag kollat på TV:n. Jag tröttnar aldrig på så här intelligent humor. Jag skvätter mig gärna en Zingo-hojt och njuter av Sven-Eriks bibliska utläggningar över vikten att ha dragbanan väloljad. Kan det bli någon fortsättning nån gång? Till dom som inte begriper den här humorn: Pärsk och fjöl av!

Sen Kvarteret Skatan förstås. Där är det tom nya program för mig, jag var nog inte med från början när dom programmen började sändas. Parmiddagarna är bäst, den ena mer pinsam än den andra. Och det är visst en ny scenföreställning på gång till hösten.


Och igår såg jag en repris som kanske inte räknas som repris, en repris av ett nyinspelat program från veckan innan med Patricia Kaas. Musik med kvalitet och tyngd, lite åt Edit Piaf. Det här gillade jag - 316 låtar på Spotify, idag lyssnar jag på Patricia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar